Mi az MLM?

Posted by on 20 máj 2012 | Tagged as: DXN Üzlet, MLM siker, Network Marketing, Online hálózatépítés, Online MLM, Passzív jövedelem

mlm-multilevelmarketing

A huszadik században egy új vállalkozásforma jelent meg, mely a kialakulása óta áll az emberek figyelmének középpontjában, nem kevés vitára ösztönözve a közvéleményt és a gazdasági szakembereket egyaránt. Több évnek kellett eltelnie, hogy az MLM-et mint vállalkozást illetve a kereskedelem egy speciális formáját legális, mindenki számára lehetőséget jelentő üzletnek tekintsék. A Multi Level Marketing-rendszer lényege, hogy az értékesítés a vállalattal alvállalkozói szerződésben lévő értékesítők vagy hálózatépítők által történik, személyes fogyasztás, ill. az ismerősök felé történő ajánlás által. Az értékesítést lényegében a független termékforgalmazókból álló, többszintű érdekeltségi viszonyok alapján épülő hálózat végzi, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül, direkt módon juttatja el a fogyasztókhoz. Az MLM alapötletét az a felismerés adja, hogy egy termék elégedett fogyasztója a terméket feltehetően továbbajánlja, s így ő maga személyesen, közvetlenül részt vesz az értékesítésben.

Ez alapján, mint ajánlót, az általa “értékesített” termékek után bizonyos javadalmazás illeti meg. Amennyiben az ő vásárlója a saját vásárlás nyomán a terméket ismételten sikeresen tovább ajánlja, s ebből következően újra vásárlás és fogyasztás történik, a tovább-ajánló személyeket jutalék illeti meg, és az eredeti ajánló ebből a jutalékból is jutalék-részesedést kap. Ily módon egy sikeres, többszintű fogyasztói-értékesítői hálózatot maga alá építő egyén komoly jövedelemre tehet szert.

Egy ponton túl, a modern MLM-hálózatok értékesítőinek már nem is kell foglalkoznia termékeladással, mivel a hálózatban lévő fogyasztás jutalékaiból is komoly, sok esetben passzív jövedelme keletkezik. Az első, ilyen alapokon nyugvó szervezetet — Peter Clothier: Kulcs a kezedben Multi-Level Marketing című könyve szerint — “…feltehetően William Casselberry és Lee Mytinger hozták létre. 1934-től a California Vitamin Company és a Nutrilite XX Vitamins termékeit árusították. Azért, hogy kereskedőiket anyagilag ösztönözhessék — így növelve a vállalat forgalmát –, új tagokat vonjanak be és egyre több üzletkötőt képezzenek ki, 1941-ben létrehozták a C&M marketingtervet. Ennek alapján a kereskedők 3%-os extra jutalékot kaptak az általuk személyesen csatlakoztatott tagok után.”

1975-ben az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság beperelte a legnagyobb MLM-céget, az Amway-t illegális piramisjáték vádjával. 1979-ben a bíróság az Amway-re kedvező ítéletet hozott.

Ettől kezdve definiálták a legális hálózati marketing kritériumait és azt, hogy miben különbözik az illegális piramisjátéktól.

A bírósági végzés szerint a legális hálózati kereskedelem három fő szempontja a következő:

– az áru visszavásárlása 90%-os áron, ha a vevő meggondolja magát,

– a résztvevők havonta legalább 10 vásárlót látnak el személyesen,

– a 70%-os szabály: ellenőrizni kell, hogy a nagykereskedelmi áron beszerzett áruk 70%-át eladták, vagy felhasználták, mielőtt újabb megrendelést adnak le a cég felé.

Ezek után egyre több cég ismerte fel a reklámozásnak és az értékesítésnek ezt az új formáját, lehetőséget biztosítva sok ember számára és a saját fellendülésére. Ettől kezdve, már megállíthatatlanul terjedt, már nem csak az USA-ban, hanem nemzetközi szinten egyaránt. Egyre több termék és szolgáltatás kerül ily módon értékesítésre.

Ezekre, a cégekre jellemző a következő:

A fogyasztásra szánt javakat független termékforgalmazók a végfelhasználóknak közvetlenül juttatják el, vagy közrejátszanak ebben a folyamatban. A termékforgalmazók törekednek arra is, hogy újabb tagokat csatlakoztassanak hálózatukhoz, és így növeljék összértékesítésüket.

A hálózat tagjainak jövedelme többféle:

– Kiskereskedelmi árrés (egyes cégek ezt az “ügynöki” megítélés miatt csak korlátozottan teszik lehetővé): fogyasztói és nagykereskedelmi ár különbsége,

– Jutalék: jutalékot a forgalmazó a saját maga által létrehozott csoport után kapja a vállalattól.

Ennek a jutaléknak a mértékét a vállalat egy marketingtervben határozza meg és alapját, (bizonyos megkötésekkel) a létrehozott csoport által generált forgalom adja.

Az MLM rendszer tagjai nem alkalmazottai a vállalatnak, de a cég arculatát mégis ezek az emberek építik, vagy rombolják, ezért felelősségük nagyon nagy. A cég sikere ezen áll vagy bukik.

Az MLM vállalkozások alapvetően különböznek az illegális pilótajátékoktól, mivel az utóbbiakban nem történik árucsere.

Egy hálózati értékesítésen alapuló céget általában a termékskálája, forgalma, marketingterve, forgalmazói, (hálózatépítői) valamint képzései alapján célszerű megítélni. Amennyiben ezekről az információ beszerezhető és hiteles, úgy nemcsak egy “meggazdagodási lehetőséget”, hanem egy hosszú távon is működő, valódi anyagi függetlenséget garantáló vállalkozást is ki lehet bontakoztatni az arra vágyóknak. Sok esetben az MLM vállalkozások hatékony ösztönző rendszerrel motiválják a tagokat (kitüntetések, közösség előtti dicséretek…)

Manapság nem nagyon jellemző a hagyományos cégek többségére, hogy különböző elismerésekkel és dicséretekkel halmozza el a jól teljesítő dolgozókat, pedig ez alapvető emberi igény és jobb teljesítményre ösztönzi az embereket.

A másik fontos tényező a termék, vagy szolgáltatás, melyet a cég kínál a forgalom létrehozása érdekében. Hiszen minden cég csak a létrehozott forgalom után tud jutalékot fizetni. Ezért nagyon fontos a termékek egyedisége és a termékek iránti igény.

Ha megnézzük a DXN által kínált termékeket, főként a kávékat, azt látjuk és tapasztaljuk, hogy egy nagyon széles piaci skálán tudunk olyan terméket kínálni, mely teljesen egyedülálló, ráadásul rendkívül egyszerű az értékesítése. Gondoljunk bele, hogy ezt a teljes európai piacon tehetjük, korlátozások nélkül, egyedülálló internetes támogatással. Ahhoz, hogy mindezek működése biztosított legyen, megfelelő múlttal rendelkező biztos anyagi háttérrel rendelkező cég szükséges. A DXN esetében a 19 éves fennállás és a több éves tőzsdei jelenlét már bizonyította, hogy ilyen téren sincs okunk az aggodalomra. Sokan gondolkodunk úgy, hogy ezzel a lehetőséggel szeretnénk megváltoztatni, jobbá tenni a saját és gyermekeink valamint a velünk tartó üzlettársaink életét. Hogy ezt megtehessük, megfelelő szellemi fejlődésen kell átmennie mindenkinek, amihez szükséges az a képzés, melyen dolgozunk a 2009. márciusi elindulásunk óta. E nélkül jóval kisebb az esélye mindenkinek, mert csak azt az embert követik az alsóvonalak, akiben megbíznak és látják a fejlődés lehetőségét. A jövődet a gondolkodásmódod fogja meghatározni. A mostani rendezvény is bebizonyította számomra, hogy egy fantasztikus dolgot kezdtünk el. Nagyon sok visszajelzést kaptunk arról, hogy milyen szinten emelte meg a motivációját, az embereknek az üzletünkben. E nélkül nem lehet sikeres senki! A következő rendezvényekre már most nagyon sok jegy fogyott. Ha nagy üzletet szeretnél, és valóban segíteni akarsz az üzlettársaidnak, kihasználod ennek lehetőségét, és sokadmagaddal veszel részt és segítesz abban, hogy egy jobb és szebb jövőt építhessünk közösen, a DXN lehetőségével.

Forrás: A DXN Kávészünet újságja

Subscribe to the comments through RSS Feed

Leave a Reply

*